Jul-extra på Öppen Hand – hjälpsändning till Ukraina

Jul-extra på Öppen Hand – hjälpsändning till Ukraina 1024 683 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Lördagen den 16 dec har vi JUL-EXTRA på Öppen Hand mellan 10.00-14.00.
Vi bjuder på glögg o pepparkaka.
Försäljning av granar, kransar, julgrupper och brasved.  Vi sjunger julsånger och Lucia med följe kommer. Vi har fyllt Öppen Hand med prylar och kläder och det finns bord fyllda med saker för fem eller tio kronor.

Den 16 december packas också en lastbil till Ukraina. Vill du ge barnen där en julklapp?

Vi hoppas få in minst 500 paket. Det är bra om varje julklapp innehåller ungefär: Målarbok och pennor, liten leksak, lite godis, tandborste, tandkräm, tvål/schampo. Har du möjlighet att lägga i något stickat plagg som strumpor eller mössa är det jättebra.

Barnen på Söndax har packat 150 paket till barn i Ukraina.

Kom med julklappen till Öppen Hand fredag-lördag 15-16 dec. Skriv ner vad som finns inuti, för vi måste anteckna det på gåvodokumentet.

Tack för din hjälp!