Besök från Indien under maj

Besök från Indien under maj 1024 683 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Pastor Shalmon Salvi från Chopda kommer och besöker Alunda och Furuhöjdskyrkan under maj månad.

För åtta år sedan var det en översvämning i Chopda. Vi i Alunda fick höra detta och sände 50 000 kronor i bistånd, detta bistånd delades ut i form av förnödenheter via den indiska kyrkan Hindustani Covenant Church.

När Shalmon såg denna generositet så förvånades han eftersom det inte var vanligt att några kom och hjälpte behövande. Han frågade varför de hjälpte alla människor, de svarade att de trodde på Jesus och Jesus hjälpte alla. Shalmon blev troende och senare blev också hans fru kristen. Tillsammans startade en kyrka i Chopda som nu har 1500 medlemmar. De har startat barnhem och bistått många behövande människor. Nu kommer pastor Shalmon till oss i Alunda och söndagen den 6 maj predikar han i gudstjänsten klockan 10:30, så kom och lyssna på mer av hans historia.

Välkommen Shalmon!