Konfa startar!

Konfa startar! 1024 1024 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Vi i Furuhöjdskyrkan vill inbjuda dig till ett spännande  K o n f a – å r  1 8 -1 9 !

Vi kommer att lära känna bibeln och samtala och fundera tillsammans kring frågor som;
Vad gör vi här på jorden?  Vem är Jesus Kristus?  Kan det finnas en Gud när det sker så mycket hemskt?  Finns det verkligen ett liv efter döden? Vad är kärlek?Många vet inte särskilt mycket om vad kristen tro är men under det här året får du kunskap om bibeln och om Jesus Kristus och sedan kan du själv avgöra om du vill tro på det eller inte. Konfirmation betyder ju att bekräfta och vi ser det som en bekräftelse på att du fått undervisning i kristen tro. Vi har en positiv tro på livet, på Gud och Guds son, Jesus. Den positiva bilden vill vi förmedla.  Vi vill locka fram det bästa hos var och en och ge dig en god självkänsla!

Vi träffas på fredagseftermiddagar, ca 10 gånger på hösten och 10 gånger på våren och erbjuder härliga läger och en högtidlig avslutning på pingstdagen 2018 där vi tillsammans jobbat fram ett avslutningsdrama. Undervisningen är kostnadsfri men mellanmål kostar 150 kronor per termin. Under terminen kommer vi åka på skidläger till Trysil och på ytterligare ett läger, mer info om det kommer under hösten. Du är varmt välkommen att prova på Konfa!

Första tillfället blir fredagen 7 september kl. 15.30 i Furuhöjdskyrkan.
Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig. Hoppas vi ses!
Hälsningar från Lukas Ternborg & Sofia Ekdahl

Har du frågor eller vill anmäla dig:
Anmäl dig till sofia@furuhojdskyrkan.se
eller på telefon/sms till Sofia Ekdahl 073-650 25 22.