Fantastisk Ljuspunktsresa 14 juni 2016

Fantastisk Ljuspunktsresa 14 juni 2016 1024 576 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

I härligt solsken fylldes Furuhöjdsbussen av 50 förväntansfulla resenärer. Igenom det svenska gröna landskapet färdades vi till Skebobruk där vi fick en guidad vandring i det sommarfagra bruket. Vår busschaufför hittade en slingrig väg till Väddö och gårdsmejeriet där. Roligt att lyssna till entusiastiska entreprenörer som startat ett gårdsmejeri och glasstillverkning och en Hamburgerbar.

Svanberga Gästgiveri, en pärla i roslagen med god mat! Under tiden som vi rullade vidare tog Bengt fram dragspelet och Mia ledde oss i allsång, allsång i bussen är lika bra som allsång på skansen.

Vid Alsike kyrka mötte syster Karin oss och där berättade hon om hur arbetet med flyktingar började, idag har de ett 60-tal boende och Alsike kloster är verkligen en fristad för människor i nöd, tänk att det finns sådan platser! Helnöjda återvände vi till Alunda efter 11 timmars färd i sköna gröna Roslagen! Tack God Gud för Sverige!