Läger.
Vi älskar läger!

Läger är fantastiska tycker vi i Furuhöjdskyrkan. Du får möjlighet att lära känna nya människor, njuta av Guds fantastiska natur och framför allt lära känna Gud ännu mer. En möjlighet för alla.

Vi satsar mycket på läger. På sommaren har vi familjeläger, ungdomsläger och barnläger. Vintertid åker vi gärna till alperna eller svenska fjällen på skidläger.

20+ läger

Zillertal-läger 2024 v 15, 6-13 april

För dig som är 20 år och uppåt och vill åka med på ett kristet läger i Zillertal, Österrike! Vi åker med Furuhöjdsbussen från Alunda lördag förmiddag, beräknar vara framme söndag eftermiddag.
Under veckan finns det olika aktiviteter att välja på: bussen kör oss till utförsåkning i de vackra bergen, annars kan man hyra cykel eller vandra och utforska dalen, ta tåget till nästa by och ta en fika mm.

Så här ser en dag ut:
Vi äter gemensam frukost, morgonandakt, avfärd till skidbacken mm, gemensam matsäcks-lunch i backen, hemma ca 17 där vi får en härlig middag, och fritid. Sedan har vi Bibelstudium med vår pastor Lukas Ternborg, samtal, andakt, lovsångsstund och fika.

Under veckan hjälps vi åt med praktiska uppgifter, såsom matlagning, disk, hålla andakter mm.

Vi bor i fina flerbäddsrum på vackra Jugendherberge i byn Stummerberg i Zillertal, www.jugendherberge-wurm.at

Pris ca 4300 kr per  person inkl  resa, mat och boende.

Liftkort tillkommer, och matsäck på resan, samt fritid förstås.

Anmälan sker till Mia Jansson, tel 076-28 98 030. Därefter får du betala anmälningsavgiften på 500 kr per person och får en länk så att du kan fylla i anmälningsformulär på hemsidan. Då är du anmäld!

Endast 35 platser!

Arrangör: Furuhöjdskyrkans församling, Alunda