Konfirmation.
En bra grund inom kristen tro

Konfirmation i Furuhöjdskyrkan

Välkommen till konfirmationläsning i Furuhöjdskyrkan 2023-2024.

Furuhöjdskyrkan är en frikyrka med ca 340 medlemmar och vi till hör två olika samfund, Ekumeniakyrkan och Evangeliska frikyrkan. När vi konfirmerar gör vi detta i Ekumeniakyrkans ordning. Man behöver inte vara medlem för att konfirmeras hos oss. Medlem kan man bara bli på egen bekännelse och man ansluts inte automatiskt till församlingen för att man konfirmeras hos oss. Vid högtiden konfirmerar vi att man fått en kristen undervisning.

Konfåret är att ge sig ut på en resa och upptäcka nya saker hos sig själv, sina gåvor, personlighet och stärkas i sitt självförtroende och få en rätt självbild. Det är också en andlig resa där bibelns berättelser tar oss med och kanske låter oss upptäcka att det finns en Gud. Det är en gemenskaps resa man gör detta tillsammans med andra. I gruppen kan jag känna mig trygg, respekterad och älskad.

Varje konfagång börjar med fika sedan har vi teoripass, praktisk del och till sist avslutar vi med en upplevelsedel.

Vi medverkar även på Gudstjänster och gör resor och läger tillsammans.

Konfirmationshögtiden är en söndag i maj 2024.

Har du frågor ring

Lukas Ternborg