Furuhöjdskyrkans förhållning till Coronavirus (covid -19)

Furuhöjdskyrkans förhållning till Coronavirus (covid -19) 1024 576 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Vi följer myndigheternas anvisningar och vi utformar verksamheten efter detta.  Vi gör kontinuerliga korrigeringar.

Den 27 mars har Myndigheterna begränsat sammankomsternas storlek till max 50 pers.

Det innebär att vi från och med nu inte kan inbjuda till offentliga Gudstjänster i Furuhöjdskyrkan. Men kyrkan är öppen för mindre sammankomster; Bön&Lovsång onsdagar kl. 19.30  och vi håller också öppet för Bön – Samtal – Rådgivning  under veckan. Kyrkan är också öppen för ungdomsaktiviteter.

För de mindre samlingarna gäller att vi iakttar Försiktighet.

Ingen närkontakt, inga handskakningar, god handhygien, vi tvättar händerna ofta.

-Om du befinner dig i riskzonen, var aktsam, försök stanna hemma.

Men du kan ändå vara med varje söndag på en Gudstjänst.

Du kan vara med i ditt hem, söndagar kl. 10.30, du går in på vår hemsida och så kopplar du upp dig och så har vi en Gudstjänst tillsammans, men vi samlas i olika hem. Nu under den här Corona-pandemin så kommer vi att fira Gudstjänst på det sättet, välkommen att vara med.

Tacksam om du kommer ihåg församlingen i både bön och offer!

Swish 123 097 49 64  –   Pg. 75991-0    –   Bg 5950-2625

Mitt i all oro så vill vi skapa TRO, HOPP och FRID.

Vi ber tillsammans: Herre vi ber att du lindrar och tröstar alla drabbade. Vi ber om beskydd och hjälp oss att finna ett botemedel. Hjälp oss Herre att bistå vårt samhälle i denna svåra situation. Herre låt din frid sprida sig så att vårt folk får hopp, Herre vi behöver dig och din hjälp! Amen

Vi har upprättat: Furuhöjdskyrkans stödlinje 0700/104245.

Om du har frågor, önskar stöd, behöver prata med någon eller om du behöver praktisk hjälp, ring så försöker vi lyssna och hjälpa dig.  Välkommen!

Furuhöjdskyrkan

Lasse Levén