Nu har vi lastat den andra hjälptransporten för Ukraina.

Nu har vi lastat den andra hjälptransporten för Ukraina. 1024 768 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Den första hjälpsändningen har redan kommit fram till Lviv i Ukraina och distribueras just nu till behövande.
Här är bilder från när hjälpsändningen lossas i Lviv.

Idag lördag 19 mars går en trailerbil med förnödenheter såsom livsmedel i alla former, varma kläder för vuxna och barn, rullstolar, rollatorer och över 1000 kryckor och mycket mera. Den här hjälptransporten går till de Ukrainska flyktingarna som tar sig in i Moldavien. Där är flykting behoven som störst, Moldavien, Europas fattigaste land, har nu tagit emot 320 tusen flyktingar och situationen är övermäktig, vi bistår där på plats genom vår kontaktorganisation.
TACK för det enorma gensvar vi fått, vi kan verkligen säga: Alunda med hjärta för världen!

Nu fortsätter vi insamlingen och räknar med att göra en tredje transport.

Öppen Hand/Furuhöjdskyrkan satsar nu på en tredje hjälptransport och anledningen är att våra vänner i Ukraina ropar efter livsmedel.
Därför fyller vi en lastbil med Livsmedel, hygienvaror(man ropar efter tvål, shampoo, blöjor, bindor etc.) barnmat, barnkläder, rullstolar, rollatorer,kryckor, filtar, sovsäckar, första hjälpen och så behövs Elverk(olika storlekar).
Nu satsar vi från den 20-24 mars vid Öppen Hand öppet för inlämning mellan 12.00-18.00 till Ukraina! Just nu så behöver vi alltså inga vuxenkläder!

Har du kontakter med företag/affärer så hänvisa dem till oss, ring Lasse 070/6512257.
Alunda med Hjärta för världen!
Det sker ett folkmord i Europa mitt framför våra ögon, en tyrann går lös.
Våra vänner i Ukraina säger, vi viker inte ner oss.
Vi har beslutat oss för att stå vid deras sida, därför gör vi en tredje hjälpsändning.
Vi vet att all hjälp som rullar in i Ukraina ger hopp och nytt mod till människorna där.
Tack för att du vill vara med och hjälpa våra bröder/systrar i Ukraina!
Furuhöjdskyrkan/Öppen Hand/Lasse
Frågor: Ring Ulrika Pettersson 070-7776494