Hjälpsändning framme! Men nu behövs Livsmedel!

Hjälpsändning framme! Men nu behövs Livsmedel! 768 1024 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Ytterligare en hjälpsändning har nu kommit fram till Lviv Ukraina. Bilderna visar hur vi överlämnar lasten till Ukrainas folk. En stor del av lasten har  (31 mars) gått vidare till staden Busch (några mil nordväst om Kiev) som sönderbombats, se bilder från Busch. Allt som vi skickat är oerhört värdefullt.  I varje paket har vi också försökt skicka med en uppmuntrande hälsning om tro och förbön. Mottagarna tackar för allt och säger att bristen är mycket stor på i stort sett allting, därför är dessa hjälpsändningar så värdefulla och framförallt ger det nytt mod att kämpa vidare.

Just nu så gör vi ett uppehåll i insamlingen av förnödenheter till Ukraina. Vi tar däremot emot kläder och prylar som vanligt till vår secondhand butik. Det är ju tack vare det som vi kan få loss pengar så att vi kan inköpa livsmedel och betala frakterna till våra hjälpsändningar. Tack för att du vill vara med. Måste säga att gensvaret har varit över förväntan, privatpersoner har kommit med fina genomtänkta paket med livsmedel, leksaker och hygien, tack alla ni som med omsorg varit med.

Företag har också varit med och skänkt, tack! Bara ett exempel, Trust Care i Malmö har bistått med 2600 nya kryckor, prislappen på en krycka är ca 3-400:- då kan ni själva räkna ut värdet på bara kryckorna, totalt har vi säkert skickat iväg material för 2-3 miljoner.

Alunda med hjärta för världen.

Även om vi inte fortsätter med insamlingen av förnödenheter så fortsätter insamlingen av pengar. För vi fortsätter att skicka livsmedel till Ukraina.

Vi skickar lastbilar fyllda med livsmedel från södra Rumänien in till Kilia i Ukraina, se här några bilder.

Vi är tacksamma, swisha  pengar på 123 3910429 el pg 75991-0 märk Ukraina.  Vi kommer att skicka en livsmedelstransport här i början av April

kostnaden ligger på 30 tusen.  Alla pengar vi får in till Ukraina går oavkortat till detta, inga mellanhänder, ingen byråkrati, du kan vara helt säker.

Tack

Furuhöjdskyrkan/Öppen Hand/Lasse