Spännande besök 25 okt av pastor Yun från Kina

Spännande besök 25 okt av pastor Yun från Kina 683 1024 Furuhöjdskyrkans församling, Alunda

Söndagen den 25 okt kl 18.00 inbjuder vi tillsammans med Ljus i Öster till en mycket spännande Gudstjänst i Furuhöjdskyrkan. Det är pastor Yun från Kina numera boende i Tyskland som kommer på besök. Broder Yun kallas också för den Himmelske mannen. Broder Yuns liv är som en fortsättning på Apostlagärningarna. Det är en dramatisk berättelse om hur Gud tog en ung, svältande kinesisk pojke från en fattig by i Henan och använde honom för att predika evangeliet om Jesus Kristus. Hen blev en av ledarna i den snabbt växande husförsamlingsrörelsen. Han fängslades och torterades för sin tros skull, men Gud befriade honom från fängelset på ett övernaturligt sätt. Till sist blev de t för svårt för honom att stanna kvar i Kina så idag levar han i Exil i Europa men är ständigt ute och predikar och han är också talesman för den kinesiska ”Tillbaka till Jerusalem” röreselsen.

Söndagen den 25 okt kl 18.00 kommer han till Alunda och Furuhöjdskyrkan.

Vi tar emot 50 personer så vill du vara med så kom i tid. Vi sänder också denna Gudstjänst på webben.

Välkommen!