Söndax.
För alla barn som kommer till gudstjänsten

Välkommen till Söndax!

Vi är med på gudstjänsten i kyrksalen till att börja med. När vår jingel spelas, oftast efter kollekten, går vi ut från kyrksalen för en gemensam samling innan vi delar in oss i grupper. Vi leker, berättar ur Bibeln, pysslar, ber, sjunger och leker i sporthallen. Under sommarhalvåret flyttar vi gärna utomhus på baksidan där även vår multiarena kommer till användning.

Söndax pågår tills gudstjänsten är slut och då får du som förälder gärna hämta ditt barn.

Mamma och pappa får naturligtvis följa med om det behövs. För att få gå själv ska man ha fyllt tre år och kunna sitta med på en samling. Man är välkommen till Söndax tills man gått ur sjätte klass.

För barn som är yngre än tre år finns det ett fint lekrum med högtalare från kyrksalen att gå till.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Mia Jansson 076-289 80 30.